O nouă amânare în dosarul grupului infracțional din Direcția Economică a Primăriei Buzău. Ce șmecherași, apropiați „aripii” penale din PSD Buzău, au beneficiat de serviciile acestui grup de mafioți

0
ION GEGEA

Vineri, Tribunalul Buzău a dat o nouă amânare în dosarul în care sunt judecați fostul director al Direcției Economice a Primăriei Buzău, Ion Gegea, și alți cinci funcționari din aceeași instituție pentru constituire de grup infracțional organizat. Aceștia sunt acuzați că ștergeau din sistemul informatic taxe, impozite și amenzi de circulație ale proprietarilor unor firme sau ale unor persoane influente din municipiu.

CITEȘTE ȘI:

”Amână cauza la 27.06.2017, ora 10.30 pentru ca DIICOT să ia cunoştinţă de cererea în probațiune depusă azi prin fax de inc. Răileanu Carmen Gerge şi pentru ca inculpații să formuleze în scris obiectivele la expertiza contabilă solicitată în cauză precum şi precizări cu privire la fiecare martor solicitat în apărare. Cu privire la excepţia de neconstituţionalitate: Admite cererea de sesizare a CURŢII CONSTITUŢIONALE formulată de către inculpatul NEAMU BOGDAN MIHAI. În baza art. 29 din Legea nr. 47/1992 dispune sesizarea CURŢII CONSTITUŢIONALE cu privire la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziții legale art. 39 alin. (1) lit. b), teza a –II-a din C. pen. În conformitate cu art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, prezenta încheiere, însoțită de dovezile depuse de către părţi, se va comunica CURŢII CONSTITUŢIONALE A ROMÂNIEI. Cu privire la măsura preventivă a controlului judiciar: În baza art. 362 alin. (2), rap. la art. 208 şi art. 207 alin. (4) C. pr. pen. constată că se mențin temeiurile care au determinat luarea măsurii preventive a controlului judiciar faţă de inculpaţi. Menține măsura controlului judiciar faţă de inculpaţii GEGEA ION, BOARU CĂTĂLIN LIVIU , NEAMU BOGDAN MIHAI, TOŞU VIRGIL şi BUNEA GEORGE . În baza art. 215 C. pr. pen. pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpaţii trebuie să respecte următoarele obligaţii: a) să se prezinte la instanţa de judecată, ori de câte ori sunt chemaţi ; b) să informeze, de îndată, instanţa de judecată cu privire la schimbarea locuinţei; c) să se prezinte la Biroul de Supravegheri Judiciare din cadrul I.P.J. BUZĂU, organ de poliţie desemnat cu supravegherea lor, o dată pe lună. În baza art. 215 alin. (2) C. pr. pen., pe timpul controlului judiciar, impune inculpaţilor să respecte următoarele obligaţii: a) să nu părăsească teritoriul României, decât cu încuviințarea prealabilă a instanţei de judecată; b) inculpaţii GEGEA ION, BOARU CĂTĂLIN LIVIU şi NEAMU BOGDAN MIHAI, să nu comunice între ei, direct sau indirect ; c) să nu comunice cu martorii: MICHETEN V.FLORINEL ; IRIMIA P. EUGEN,; TOSU N. GHEORGHE, LAZAR C. FELICIA, POPA D. LEONARD DANIEL , LUNG C. NICOLETA ANGELICA, ION E. RODICA, BADEA ST.VALENTIN SILVIU ,TANASE N. PETRE, FERENT N. STEFANIA ; MIRICA A. DANIEL , direct sau indirect, pe nicio cale; d) să nu comunice cu administratorii sau asociaţii la S.C. AGRO SUPER COMPANY S.R.L. -, S.C. AGROTRANSPORT S. A. Buzău -, S.C. BAT CSI S.R.L. Buzău -, S.C.CSI INVEST S.R.L. Buzău -, S.C. DRILLING CO S.R.L. Buzău -, S.C. DRILLING SERVICE S.R.L. Buzău -, S.C. EUROCAR SERVICE S.R.L. Buzău – , S.C FELSSYSTEME INTERNATIONAL S.R.L. -, S.C. FELSSYSTEME S.R.L. Mărăcineni – , S.C. TRANSMAR S.A. Buzău , S.C. MATIX COM SRL BUZĂU, cu membrii familiilor acestora, să nu comunice cu aceştia direct sau indirect, pe nicio cale; e) să comunice informaţii relevante despre mijloacele lor de existenţă; f) să nu exercite profesiile, meseriile, să nu desfăşoare activităţi în exercitarea cărora se pretinde că au săvârșit faptele; h) să nu deţină, să nu folosească şi să nu poarte arme. În baza art. 215 alin. (3) C. pr. pen., atrage atenţia inculpaților cu privire la încălcarea cu rea-credinţă a obligaţiilor ce le revin, situaţie în care, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura preventivă a arestului la domiciliu sau a arestării preventive. Dispune comunicarea copiei prezentei încheieri, la data pronunţării, în conformitate cu art. 215 alin. (5) C. pr. pen., inculpaților, unităților de poliţie în a cărei circumscripție locuiesc, Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Buzău, Poliţiei de Frontieră Române, Biroului de Supravegheri Judiciare din cadrul I.P.J. Buzău, Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Buzău, în vederea asigurării respectării de către inculpaţi a obligaţiilor ce le revin. Organul de poliţie desemnat cu supravegherea verifică periodic respectarea obligaţiilor de către inculpaţi, iar în cazul în care se constată încălcări ale acestora sesizează, de îndată, instanţa de judecată. Cu drept de contestaţie în termen de 48 de ore de la comunicare pentru procuror şi inculpaţi cu privire la măsura preventivă”, se arată în încheierea de ședință a completului de judecată.

Cum au intrat pe fir procurorii anti-mafia: ,,informații investigativ-operative”, o plângere asumată și una anonimă

Conform rechizitoriului întocmit de procurori, ,,Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Biroul Teritorial Buzău, în urma analizei și prelucrării unor informații investigativ-operative, culese prin metode specifice, s-a sesizat din oficiu în legătură cu faptul că, în perioada cuprinsă între 01.01.2010 și până la data sesizării, mai mulți funcționari publici din cadrul Primăriei municipiului Buzău – Direcția Economică, au inițiat și constituit o grupare infracțională cu caracter organizat, care a vizat și înfăptuit introducerea de date nereale în sistemul informatic ADVANTIX, de evidențiere a creanțelor fiscale ale bugetului local al munici­piului Buzău, dar și creanțelor fiscale ale bugetului consolidat al statului român, constând în amenzi contravenționale aplicate persoanelor fizice, creanțe gestionate la nivelul unității administrativ-teritoriale a municipiului Buzău, operațiune în urma cărora au fost clasate sau radiate din sistemul informa­tic referitor la obligațiile de plată pentru amenzi contravenționale ori cele datorate cu titlu de impozite și taxe municipalității buzoiene.

Totodată, în actul de sesizare s-a avut în vedere și încălcarea crasă a atribuțiunilor de serviciu prevăzute de dispozițiile legale în materie de către mai mulți funcționari ai Direcției Economice a Primăriei municipiului Buzău, în ceea ce privește colectarea, urmărirea și executarea creanțelor fiscale datorate bugetului local al municipiului Buzău, recuperarea debitelor restante ale unor agenți economici prin aplicarea procedurii legale de urmărire și executare silită, cu consecința prejudicierii masive a bugetelor anuale ale municipalității buzoiene cu însemnate sume de bani.

La data de 24.08.2015, SC GOLD STAR SRL Buzău, prin reprezentanții săi legali și convenționali, a formulat plângere penală împotriva mai multor funcționari publici de la Direcția Economică a Primăriei municipiului Buzău la Parchetul de pe lângă Judecătoria Buzău, unde cauza a fost înre­gistrată (…) și declinată în favoarea unității noastre (…)

La data de 01.09.2015, a fost înregistrată la Parchetul de pe lângă Tribunalul Buzău sesizarea penală anonimă, transmisă respectivei unități prin mijlocirea serviciilor poștale, însoțită de o serie de documente-anexă, unde a fost înregistrată (…), sesizare în care se face referire la faptul că numitul Răileanu Carmen George, funcționar public în cadrul Primăriei Buzău, și soția sa, Răileanu Laura, au completat în mod eronat și cu bună știință declarațiile de avere, prin omisiunea inserării în acestea a unor bunuri imobile pe care le dețineau în proprietate și, totodată, au înscris în respectivele declarații de avere venituri salariale necorespunzătoare realității faptice”, se arată în rechizitoriu.

Amenzi șterse în baza unei ,,curtoazii nedemne de funcția publică“

Unul dintre cele două paliere pe care ,,lucrau“ funcționarii de la Direcția Economică trimiși în judecată prin rechizitoriul procurorilor anti-mafia a fost acela al ștergerii din sistem a amenzilor contravenționale primite de diverse persoane fizice, ,,în baza relațiilor de amiciție avute de ei personal sau de alți colegi ai lor cu debitorii neplatnici ai amenzilor contravenționale, atrăgând în mod special în acest sens directivele trasate ilegal în această privință de către inculpatul Gegea Ion (…) prin intermediul inculpatului Toșu Virgil (…) Așa se face că în baza acestei curtoazii nedemne pentru funcția publică exercitată de inculpații Gegea Ion, Toșu Virgil, Bunea George și Răileanu Carmen George au șters sau clasat din evidențele sistemului informatic al Primăriei municipiului Buzău debite constând în amenzi contravenționale pentru foarte multe persoane fizice, unele dintre ele ocupând în ierarhia socială sau publică de la nivelul municipalității buzoiene însemnate funcții, cu referire la debitorii contravenienți Micheten Florinel – comandantul Inspectoratului de Jandarmi Buzău, Irimia Eugen – magistrat judecător al Tribunalului Buzău ce a activat în cadrul Secției a II-a de Contencios Administrativ și Fiscal, Borcan Dumitru – fratele unui lucrător cu grad profesional de subcomisar în cadrul IPJ Buzău – Biroul de Siguranță și Ordine Publică, Guilescu Răzvan – fiul unui controlor financiar al Camerei de Conturi a județului Buzău, pendinte de Curtea de Conturi a României, în persoana lui Guilescu Florin, Toșu Gheorghe – care a activat și activează ca membru marcant al Organizației Județene a Partidului Social Democrat, și alții”, spun procurorii DIICOT.

Hopa și… Romeo Lungu, acest mic boșcodeală al „reconstrucției” pesediste buzoiene

A mai beneficiat de scutiri la plata unor amenzi de circulație sau a unor impozite și taxe pe proprietățile deținute și actualul vicepreședinte al CJ Buzău, Romeo Lungu, care este și finul fostului primar Constantin Boşcodeală, dar, fără îndoială, campionii șoricului gros în povestea “radierii” amenzilor de circulație sunt primele două persoane specificate în rechizitoriu, care au calitatea de martor în acest dosar.

Doi găinari

Colonelul Florinel Micheten

Este vorba despre inspectorul-șef al Inspectoratului Județean de Jandarmi, colonelul Florinel Micheten, care a fost “iertat” de o amendă de circulație în valoare de 450 lei, în condițiile în care, conform ultimei declarații de avere, depuse în acest an, a obținut, în anul anterior, venituri din soldă și sporuri de 73.940 lei, respectiv 6.161 lei lunar.

Fostul judecător Eugen Irimia

La rândul său, fostul judecător Eugen Irimia, care a fost “scutit” de la plata unei amenzi de circulație de 540 lei, a avut, conform declarației de avere depuse în iunie 2015, un venit anual de 171.571 lei, respectiv 14.297 lei lunar.

,,Frustrant și revoltător pentru orice contribuabil“

Celălalt palier de acțiune al  grupului infracțional organizat de la Direcția Economică a Primăriei Buzău a fost acela al ,,scutirii” de la plata taxelor și impozitelor datorate de agenți economici cu ștaif din municipiul Buzău. Astfel, inculpații ,,au favorizat un număr de 11 agenți economici cu sediile sociale în municipiul Buzău, în sensul că au tolerat neplata de către aceștia, vreme de cinci ani, a obligațiilor bugetare constând în impozite și taxe locale. Practic, inculpații țineau doar evidența formală a debitelor agenților economici în discuție și, deși acestea se majorau de la an la an, prin luarea în calcul a penalităților și accesoriilor fiscale specifice, cei în cauză nu luau nicio măsură de urmărire și de executare a creanțelor fiscale datorate de societățile comerciale în discuție, pentru care, cu intermitențe, emiteau tit­luri executorii nepuse niciodată în aplicare, cu toate că se transmitea corespondența conținând titlurile și înștiințările de plată către debitorii urmăriți

De multe ori, cu o motivare aparent inexplicabilă, corespondența înaintată agenților economici debitori la bugetul municipiului Buzău se întorcea cu mențiunea că destinatarul nu a putut fi identificat la sediul social și, ulterior, nu se luau măsuri de urmărire și executare silită a bunurilor sau sumelor de bani ale agenților economici vizați ori nu se întreprindeau măsuri, demersuri pentru înștiințarea acestor debitori cu privire la obligațiile de plată către bugetul local al municipalității buzoiene care le revenea.

S-a ajuns, astfel, la situația frapantă că anumite societăți comerciale controlate sau administrate de persoane cu influență în mediile relaționale de la vârful instituției publice a Primăriei municipiului Buzău ori în diverse medii politice să beneficieze de toleranță, protecție sau tratament discriminatoriu în raport cu alți agenți economici care înregistrau sume restante la recuperarea creanțelor fiscale datorate municipalității buzoiene, cu toate că acești din urmă agenți economici înregistrau debite mult mai mici decât ale societăților comerciale favorizate la urmărirea și executarea bunurilor și sumelor de bani în vederea stingerii obligațiilor de plată către bugetul municipiului Buzău, obligații ce reveneau societăților în discuție cu titlul de impozite și taxe locale.

Șase firme ale lui Constantin Sandu, cumătru al lui Boșcodeală

În acest sens, frustrant și revoltător pentru orice contribuabil de bună credință, ca un număr de șase societăți comerciale controlate și administrate de omul de afaceri Sandu Constantin, aflat în relații de afinitate cu primarul în exercițiu pe atunci al municipiului Buzău, deși nu a plătit nicio sumă de bani pe întreaga perioadă 2010-2015, cu titlul de impozite și taxe la bugetul local al municipiului Buzău, nu au fost supuse deloc niciunei forme de urmărire și executare silită a sumelor de bani sau a bunurilor aflate în patrimoniul acestora, deși înregistrau datorii restante la bugetul local de peste 600.000 lei (6 miliarde lei vechi sau 135.000 de euro, n.r.) fiecare, în vreme ce agenți economici care înregistrau debite minore, unele nesemnificative, erau urmăriți și executați cu regularitate încă de la data împlinirii scadenței de plată a sumelor datorate bugetului local. Facem referire la SC AGRO TRANSPORT SA Buzău, SC BAT CSI SRL Buzău, SC CSI INVEST SRL Buzău, SC TRANS MAR SA Buzău, SC DRILLING SERVICE SRL Buzău și SC DRILLING CO SRL Buzău, toate administrate sau controlate de către Sandu Constantin – potent om de afaceri și finul și cumătrul primarului în funcție atunci al municipiului Buzău – Boșcodeală Constantin Octavian.

Apare și finul Vollert!

Eugen Vollert, finul fostului primar Boșcodeală

În aceeași situație s-au situat și SC FELSSYSTEME SRL Mărăcineni și SC FELSSYSTEME INTERNATIONAL Mărăcineni, care figurau în evidența municipalității buzoiene pentru terenuri concesionate pe perioade îndelungate în munici­piul Buzău și care au fost tolerate vreme îndelungată la neplata obligațiilor constând în taxe de concesiune sau de redevență, firme administrate de Vollert Eugen, finul primarului municipiului Buzău pe atunci în funcție – Boșcodeală Constantin Octavian”, se arată în rechizitoriu. Prejudiciul estimat în dosar ca fiind adus bugetului local al municipiului Buzău prin neplata de taxe și impozite locale de către agenții economici favorizați se ridică la 2.596.776 lei (adică peste 25,9 miliarde lei vechi sau 583.545 euro), iar cel adus bugetului consolidat al statului prin neplata amenzilor de circulație se ridică la 31.193 lei (adică aproape 312 milioane lei vechi sau peste 7.000 euro).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here