Bogdan Mândrescu, buzoianul de 27 de ani numit de PSD director general la Compania Națională Aeroporturi București, și o clică de acoliți au pus la cale ingineria „Exproprierea”

0

În urma abuzurilor și complicităților s-a ajuns la o situaţie ilegală și controversată a unor personaje importante din cadrul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti SA. Oamenii de azi ai directorului interimar Mândrescu sunt bine înfipți în funcţii încă de pe vremea șefilor Tară și Jidav, cei care au azi dosare penale pentru deturnări de fonduri ale CNAB.

CITEȘTE ȘI:

Valentina Elena Harabor: În 2016, aceasta a fost numită secretara Consiliului de Administraţie, asigurându-i-se o indemnizaţie netă ce azi însumează aproximativ 4000 de lei pe lună. Stabilirea cuantumului s-a făcut cu încălcarea dispozițiilor legale, ultima majorare de la 50% la 75% făcându-se doar printr-o decizie a preşedintelui CA, fără consultarea comitetului de nominalizare și remunerare și fără avizul plenului CA. În plus, Harabor nici nu a participat la una din şedinţele CA și nu a îndeplinit personal activitățile presupuse de funcţia de secretar al CA. În schimb, aceasta a influențat angajarea soțului care, din magazioner la Lidl a devenit referent de specialitate într-o structură operațională a aeroportului. La finele lui 2016, Harabor a fost trimisă în delegație în SUA și, deşi beneficia de un pachet complet de servicii negociate și achitate de CNAB, aceasta și-a achiziționat în nume propriu bilete de avion in afara celor rezervate, pentru a-l lua in deplasare și pe soțul ei, apoi a cerut decontarea unei facturi de 7000 de lei.

Silvia Popeangă: Aceasta este văzută ca eminența cenuşie din Ministerul Transporturilor. Popeangă este pensionara reangajată, care acumulează lunar din diverse activităţi o sumă fabuloasă. Are 3600 de lei pensie, iar ca director financiar la ROMATSA (între 2011-2015) a încasat încă 62.000 de lei lunar. Popeangă a fost consilier personal al miniștrilor Dan Costescu, Petru Bușe și în prezent Răzvan Cuc. Încasează sume de bani și ca membru CA în CNAB, și ca preşedinte al CA Tarom. Popeangă și-a angajat fiica și alte câteva fine și prietene, pe bani buni și funcţii confortabile, la CN Aeroporturi Bucureşti SA. În prezent, aceasta face presiuni ca să obţină postul de Director economico-financiar al CNAB.

Monica Elena Bamache-Stafie: Este șefa Serviciului Resurse Umane. Fiica generalului maior Marin Stafie, fost locțiitor al SMFT și şef al Direcţiei Logistice din cadrul SMG, anchetat de DNA în Dosarul „Case pentru generali”, Monica Bamache a fost angajată a CNAB ca referent de specialitate la Protocol, prin bunăvoința nașului ei de cununie Gabriel Tara, fost director general al CNAB, actualmente consilier al directorului general interimar Bogdan Mândrescu. Bamache a început facultatea în domeniul minier la Petroșani și a terminat-o la Ploieşti, la Petrol și Gaze. Ea a fost promovată şefă la Resurse Umane de alt naș, cel de botez al copiilor ei, Tudor Jidav, când acesta era director general al CNAB. Și tot prin Jidav a obţinut numirea soțului ei, Cristian Gabriel Bamache-Stafie, de la UTI (unde perfecta contracte cu CNAB) ca şef Birou Management și Avizare Proiecte, apoi a surorii ei , Daniela Ancuța Gavrilă-Stafie ca Şef Serviciu Control Venituri și a cumnatului ei, Adi Gavrilă-Stafie ca inspector de specialitate la Serviciul Siguranței Aeroportuare. Mai apoi a angajat alte rubedenii și fine în posturi călduțe, pe bani buni (toate rudele sunt salarizate la nivelurile maxime de încadrare). Bamache și rudele, din motive lesne de dedus, nu și-au depus declaraţiile de avere și cele de interese, obligatorii în cazul lor.

Mircea Leonard Voinopol: Monica Elena Bamache-Stafie, în calitate de şef la Resurse Umane a scos la concurs în 2016 și a făcut înscrieri pentru 70 de posturi, care urmează să schimbe organigrama. Unul din beneficiarii acestor posturi care schimbă încadrări de funcţii este Mircea Leonard Voinopol, lider de sindicat, şef Serviciu Strategie și Managementul Securității. Voinopol blochează de peste doi ani postul respectiv cu complicitatea Monicăi Bamache. Voinopol este și manager al Aviation Security Group Consulting and Security Services, firma care întocmește contra cost planurile de securitate ale firmelor care activează în aeroport, planuri pe care le vizează tot el, de data asta în calitate de şef Serviciu Strategie și Managementul Securității.

Ingineria „Exproprierea”

Bogdan Mândrescu

Toţi cei enumerați mai sus, în frunte cu directorul Mândrescu pun la cale un adevărat carusel speculativ din care să rezulte câștiguri substanţiale. Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare a inclus un perimetru de extindere prin expropriere. În 2011 s-a recepționat de către CNAB studiul de fezabilitate care justifică exproprierea. Studiul propune două etape realeși o a treia ipotetică. Aceasta din urmă include obiective de dezvoltare ce urmează a fi construite pe terenuri expropriate, lipsind însă indicatorii tehnico-economici necesari pentru emiterea unei HG de expropriere. Aceste terenuri sunt deţinute de proprietari „celebri”, care au achiziționat cu bună ştiinţă terenurile cu pricina la prețuri mici ştiind că urmează să fie efectuată exproprierea, dând astfel un tun imobiliar. Prin hotărârea CA nr 2/ 2017 s-a aprobat la iniţiativa preşedintelui CA Bogdan Mândrescu (actualmente director general interimar al CNAB) actualizarea studiului de fezabilitate și al planului de afaceri al Programului de Dezvoltare. Studiul de fezabilitate făcut de Roland Berger Strategy Consultants, comandat în 2009, recepționat în 2011, a costat aproape 850.000 de euro, iar actualizarea este estimată la 800.000 de euro. De remarcat este și faptul că RBSC nu deţine autorizaţie de la Autoritatea Aeronautică Civilă din România pentru efectuarea actualizării.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here